sps24.pl

sport, pszczyna, piłka nożna, relacja live, wyniki na żywo, pniówek Pawłowice, nadwiślan góra, iskra pszczyna, krupiński suszec, czarni piasek, sokół wola, lks studzionka, klasa a, podokręg tychy, klasa b, klasa c, plks pszczyna, pless, siatkówka

Pszczyna Sport

Infopres.pl
Używamy cookies m.in. w celach zapewnienia maksymalnej wygody użytkowników przy korzystaniu z naszej strony (zapamiętywanie preferencji i ustawień na naszych stronach, zbieranie anonimowych danych dla celów statystycznych). Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia.
 
 
sobota, 06 marca, 2021r. .::. Róży, Wiktora .::. najnowszy artykuł: Portal sps24.pl poszukuje inwestora
Szukaj w serwisie:
 
   
29-02-2016 16:24
Celem Artura Janosza jest Formuła 1!
– Póki co nie myślę o Formule 1, tylko koncentruję się, aby pojechać najlepiej jak potrafię. Tylko dzięki temu mogę się tam znaleźć – mówi Artur Janosz. (fot. www.arturjanosz.pl)

Pochodzący z Jankowic Artur Janosz w szybkim tempie pnie się po kolejnych szczeblach w kierunku wyścigów Formuły 1. Wszystko zaczęło się od zamiłowania do motoryzacji i wyścigów gokartowych.

Od pierwszego dużego sukcesu Artura Janosza minęło niemal osiem lat. W 2008 roku jankowiczanin został kartingowym wicemistrzem Polski, a z każdym kolejnym rokiem dopisywał do swojego dorobku kolejne, mniejsze bądź większe zwycięstwa.

Dziś 22-letni kierowca wyścigowy występuje w GP3 i jest chwalony przez ekspertów za niezwykle dobrą technicznie, skuteczną oraz widowiskową jazdę. Wszystko to sprawia, że jest uważany za dobrze zapowiadającego się kierowcę, który ma szansę osiągnąć światowy sukces. Jak wyglądały początki Artura Janosza z wyścigami samochodowymi i jakie ma nadzieje na kolejne sezony? Zachęcamy do lektury!

Kiedy zrodził się pomysł na udział w wyścigach samochodowych, jak wyglądały początki?

Od dziecka interesowałem się motoryzacją i gdy tylko nadarzała się okazja, zawsze byłem pierwszy, aby pojechać np. na gokarty halowe. I właśnie od kartingu zaczęła się moja kariera sportowa. W 2008 roku zacząłem brać udział od razu w zawodach międzynarodowych, a dopiero później w Mistrzostwach Polski i ścigałem się w nich przez 5 lat, zdobywając tytuły Mistrza Polski oraz kilka tytułów Wicemistrza Polski.

W chwili obecnej Twoje poczynania można śledzić w serii GP3, którą od Formuły 1 dzieli tylko GP2. Jaką drogę trzeba było przebyć, żeby dotrzeć do tego miejsca?
Po kartingu spędziłem jeden roku w samochodach turystycznych, a w 2013 roku przeniosłem się do europejskiej Formuły 3. W pierwszym roku było bardzo ciężko i zająłem 13. miejsce. Był to jednak rok przeznaczony na naukę jazdy bolidem. Dzięki zdobytemu doświadczeniu oraz dobrze przepracowanej zimie byłem w stanie walczyć od początku kolejnego sezonu o wygrywanie wyścigów. Dzięki temu zdobyłem wicemistrzostwo w europejskiej F3. Na koniec sezonu odbyły się testy GP3, w których wziąłem udział i wypadłem bardzo dobrze. Po tych testach prowadziłem rozmowy z kilkoma teamami, ostatecznie podpisując umowę z włoskim teamem Trident Motorsport. Ten wybór okazał się najlepszym z możliwych, w 2015 roku zdobyliśmy drugie miejsce w klasyfikacji teamów.

Mówiąc o kolejnych szczeblach kariery, zdradź jakie prędkości można osiągnąć na każdym z nich?
Z każdym kolejnym szczeblem rosły też prędkości osiągane na torach. W Formule 3 osiągaliśmy około 260 km/h, natomiast w GP3 rozpędzamy się na prostych do ponad 300 km/h. Bolidy GP3 osiągają pierwszą setkę w 3 sekundy, a sprint 0-200 trwa zaledwie 7,7 sekundy. Dla porównania bolidy w Formule 1 potrafią rozpędzić się do ponad 360 km/h.

W wywiadzie dla Polsatu Sport wspomniałeś o tym, że przychodzi pora na wygrywanie, a co za tym idzie masz też w planach atak na podium GP3, co mogłoby zaowocować awansem. Wyczuwając ambitne plany startu w przyszłym roku w GP2, nie trudno domyślić się, że celem numer jeden jest Formuła 1?
Wszystko zależy od wyniku, jaki osiągnę w tym roku. Jeśli będzie dobry, naszym planem na przyszły roku jest GP2. Oczywiście od samego początku kariery Formuła 1 jest moim marzeniem i robię wszystko, aby kiedyś zasiąść w tym bolidzie. Trzeba jednak pamiętać, że aby tam dojść konieczne jest przejście przez te szczeble, przez które właśnie przechodzę.

Skoro pobyt w GP3 ma docelowo wynieść dwa lata, można zatem wyczekiwać występów Artura Janosza w Formule 1 już w 2019 roku?
Tak naprawdę ciężko określić dokładną datę, ponieważ to wszystko zależy od wyników. Wystarczy spojrzeć na zwycięzców GP3 Series, gdzie trzech z sześciu przeszło od razu do Formuły 1. Jeśli będę notował bardzo dobre wyniki, wszystko może się wydarzyć. Póki co nie myślę o Formule 1, tylko koncentruję się, aby pojechać najlepiej jak potrafię. Tylko dzięki temu mogę się tam znaleźć.


___________________________________________________________________
Pod koniec marca oraz na początku kwietnia Artur Janosz będzie testował nowy bolid, który póki co zostaje zagadką zarówno dla niego, jak i pozostałych kierowców. Tegoroczny sezon GP3 rozpocznie się z kolei w dniach 8-10 maja od wyścigów w Barcelonie. Składał się będzie z dziewięciu odsłon, a ostatnia będzie miała miejsce pod koniec listopada, na torze Yas Marina Circuit w Zjednoczonych Emiratach Arabskich.

(Rozmawiał Tomasz Kropidło)
Wasze opinie
2016-02-29 19:30:55
KapitanPlaneta
(51-rev140.f-net.pl)
#ArturMusisz !
 
 
Treść:
Autor:
Wprowadzając komentarz akceptujesz regulamin vortalu SPS24.pl.
Sprawdz również naszą Politykę Prywatności
cyfra
   
Sps24.pl - Infopres.pl - Grupa Terrabit - Graphic project: Przemysław Czabrowski - Programmer: Rafał Oleśkowicz (utf-8, xhtml11.dtd)